
Alvaro Gonzalez-Alorda, Professor del ISEM, el més acadèmic:
-les empreses són altament ineficients, i quan més grans més ineficients, hi ha molta gent aturada (quanta raó que té!)
- en un entorn inestable i d'alta competència l'única manera de competir i de buscar èxit és la innovació. L'enfocament processos, costos o resultats només funcionen en escenaris on les variables competència i estabilitat del mercat no estiguin al màxim.
- el mercat que no creix és allò que està posicionat 'enmig del mercat mig', és a dir, que no es diferencia en res de la seva competència.
- concepte 'word of mouth' (boca-orella): allò que ens prescriuen és allò que acabem comprant. Construeix una bona xarxa de prescriptors i el teu negoci creixerà, gràcies a internet això és fàcil de fer.
- s'ha de trobar la 'diferenciació sostenible' i recordar sempre que lo millor existeix perquè hi ha lo dolent.
- si no pots descriure el teu posicionament en 8 paraules o menys, no tens posicionament
Enric Aparici, d'Elogia, el més 2.0:
- perquè alguna cosa funcioni a la xarxa cal arribar a una massa crítica mínima, i a partir d'aquí pot créixer exponencialment. Norma del 1-9-90: 1% és el públic dinamitzador, 9% el sintetitzador i 90% el seguidor. Hem de poder arribar a l'1+9, l'1 el tenim segur perquè no cal motivar-lo, el difícil és convèncer el 9%, que és el que clarament ha de veure els beneficis del producte o servei que li ofereixes.
- les claus d'èxit d'una xarxa social són 4: ganxo estratègic-emocional, que els usuaris es vulguin relacionar, que la xarxa estigui estructurada i que doni accés a continguts valuosos.
- les empreses han de fer 'social MKT optimization' per estar presents en aquestes xarxes
Christian Palau, d'infojobs, el més pragmàtic (i així va de bé infojobs!):
- troba 'brand angels' i que treballin per tu
- quan configuris un servei web, 'keep it simple and stupid'
- abans de començar, fes benchmarking
- mesura el ROI de les teves accions online
- facilita al teu client la personalització
Josep Lluís de Gabriel, de Bitlonia, el més analític (i més catxondo!):
- maximitzar els resultats és lo important, apart de gastar poc en marketing, i atenció perquè a internet moltes innovacions no donen diners
- analitza el teu públic i coneix els seus patrons de comportament, així sabràs què oferir-los
- busca el component emocional en el B2B, i en especial per crear i aprofitar una xarxa social
- genial el seu exemple infantil d'anàlisi i cerca del negoci en el mercat dels.. .cromos de futbol!!!!
Aquí podeu trobar les presentacions dels ponents, tan en pdf com en mp3. Una sessió que va ser molt interessant i profitosa.