23.11.07

Els esdeveniments es jutgen pels detalls

Porto uns quants mesos preparant la presència de la meva empresa a TECNIMAP, la fira més important de Tecnologies de la Informació per les Administracions Públiques. La setmana vinent serà el resultat de tot el treball fet. Tot està controlat.... el que es pot controlar. El gruix de coses a fer les hem fet, amb el meu equip, que ha treballat molt bé, amb l'agència i amb un munt de gent de tota l'organització.

Ja sé però quins són els resultats 'habituals', el que jo en dic 'judici pels detalls'. Tant se val si tot el que s'ha treballat a costat molts o pocs esforços (sempre són molts, moltes hores, dedicació, imaginació,...), al final els comentaris sempre són per aquells detalls que no han estat a l'alçada, detalls que molt sovint són difícils de preveure o que per moltes precaucions que prenguis, un tercer no ha acabat de fer la feina que havia de fer. Em refereixo a coses de l'estil 'el segon plat estava fred quan ens l'han servit', 'feia molta calor al local', 'he hagut de fer una cua per acreditar-me' o el clàssic 'no tens cap regalet més bonic pel MEU client?'. Perquè això no succeixi la recepta és clara: planificació prèvia, flexibilitat in situ i pla B per si quelcom falla. I molta paciència i comunicació amb tota la gent de la teva companyia que estarà allà fent negocis també és imprescindible". Òbviament també es cometen errors, cal minimitzar-los i reconèixer-los de seguida, i sobretor prnedre nota perquè no torni a passar.

La vida (i el Marketing) està feta de petits detalls i s'han de cuidar al màxim.

En aquest video podeu veure un tastet del que muntarem a Gijón la setmana vinent pel TECNIMAP.