27.4.07

Un congrés és una xarxa social


Un concepte nou que ens ha regalat Internet és de les xarxes socials. No puc parlar-ne molt en el pla teòric, per això us enllaço amb wikipedia i en podeu llegir abastament a Internet. En el pla pràctic, puc dir que sóc usuari d'alguna xarxa establerta i, en tot cas, hi poso el meu granet de sorra amb aquest bloc.

Quan naveguem, per saber si estem davant d'una xarxa social, hem de veure-hi les 4 principals característiques:
1- un objectiu o tema comú i d'interès pels integrants de la xarxa
2- una cultura de participació i d'intercanvi
3- muntat amb tecnologies de web 2.0
4. amb continguts generats per l'usuari

El que em pregunto és si hem inventat alguna cosa nova, o això ja tenia un nom: congrés, fira, convenció, club,...

Si no és perquè falla el tercer dels punts de la definició, el de la tecnologia, un congrés és una xarxa social. És un punt en el qual la gent contacta, intercanvia informació, participa, genera debat i aporta les seves idees. Si algú va ara a un congrés, a part de per viatjar i veure món, no és només per escoltar, perquè si és per això ja tens els blogs, els podcasts, youtube, etc. on tens la informació dels generadors d'idees, i la tens al moment. Els congressistes van a fer xarxa amb les persones que com ell comparteixen professió, creences o hobbies. Les xarxes socials a internet no són més que la utilització d'aquest canal per una necessitat primària humana, la de contactar amb altres persones i dialogar.

El que ens hem de plantejar és que cada cop més hem d'aconseguir la convergència entre els canals. Que el congrés no comenci i acabi quan ens trobem físicament, sino que l'abans i el després siguin a Internet i siguin també profitosos. Els websites, els blogs, els forums i qualsevol eina que serveixi al fi de mantenir la comunitat entre congressos han de ser obligatoris ara en l'organització d'esdeveniments.

Les empreses hem de prendre nota i hem de fer comunitat de stakeholders tot l'any, no només a la convenció anual.