23.9.07

Spot de Levi's vs spot de Banco Santander

M'encanta aquest anunci de Levi's. Per l'execució tècnica, molt, però sobretot perquè conté totes les claus d'una bona campanya corporativa de marca que serveix per mantenir i potenciar el posicionament.
El mercat tèxtil cada cop és més difícil i competitiu, les marques de sempre han d'aguantar la pressió de noves marques que pugnen per un públic cada cop més jove i exigent, i també han de lluitar contra la marca blanca, el famòs que dissenya roba, el mercadillo, la falsificació, les grans cadenes Zara, H&M,...
Amb aquest panorama, la centenària marca Levi's reivindica en aquest anunci que és part de la història, que dona resposta a tots els estils i en tots els moments del temps per a tot el públic jove, i, a la part final del spot, quan ja no es treuen més roba, apareix l'essència de la marca, el texà.
Tota una reivindicació. Disfruteu-lo.



El contraposo a aquest del Banco Santander. Calia recuperar aquest cançoneta lamentable? en el seu temps (fa 20 anys ja?), el temps de les 'supercuentas' i interessos del 18%, d'acord que un anunci així a la tele tenia sentit, però ara? el sector bancari està evolucionat, el client està més informat que mai, les tecnologies han canviat el sector radicalment... com es pot fer un anunci tan retro-cutre?
(disculpes per la qualitat, és l'únic que he trobat, però us feu una idea de la cançoneta que vull dir, oi?)