24.2.06

La guerra de l'ON


Avui llegint El Pais em trobo amb dues planes senceres de publicitat d'Endesa, ja sabeu, aquesta que omple la pantalla de 'on'.
Giro full, i em trobo una pàgina (si, només una, la meitat que Endesa....) de la campanya de Gas Natural 'Junts sumem energies'.
Una guerra que porta ja uns mesos en marxa als mitjans, amb spots a les TV i anuncis als diaris. Veieu per exemple el que diu El Mundo.

Ves per 'on'! Ha resultat que la campanya d'Endesa, que va començar abans que es destapés l'OPA amistosa de l'elèctrica alemanya E.ON, era un missatge subliminal, perquè anés entrant la marca alemanya que suposadament, i si no ho evita una maniobra del govern en favor de la indústria 'nacional' (la del preàmbul), es quedarà amb la marca espanyola. I això que primer vam pensar molts que havien usat 'ON' per dir 'NO' a la OPA de Gas Natural.

Al marge de la política, 2 comentaris:
- les batalles empresarials es lliuren també en l'àmbit de la comunicació, creant l'estat d'opinió i, si es pot, la massa crítica favorable entre la població. Res és casual en la comunicació.
- les campanyes en sí les trobo poc originals. El cor que batega en el cas d'Endesa i la flama dins d'una bombeta en el cas de Gas Natural són recursos fàcils.

Nota personal: I això que en un primer moment em va fer gràcia la campanya, perquè el meu nebodet es diu ON (nom japonés que significa 'persona amable'). On, ja veus que potser el teu nom serà el de la companyia que et portarà la llum a casa!!!

1 comentari:

Anònim ha dit...

hola Dani,

Tot just he descobert el teu blog, i ja m'ha portat a llocs interessants i divertits. M'ho miraré amb més calma. De moment, posats a deixar emprempta, comento aquest post perquè és que m'ha fet arribar al blog de la teva family i de moment, és l'enllaç que més m'ha interessat... què hi farem! necessitaré més temps per la cosa de l'administració electrònica.
Però m'hi esmerçaré.

Xavier B