20.3.06

El Director de Comunicació, una nova espècie a l'univers empresarial

El passat dia 13 vaig començar un curs sobre Direcció Estratègica de la Comunicació a ESADE, dirigit pel Josep Mª Oroval i l'Albert Roura. És un curs intensiu en el què ens trobem gent ben diversa: caps de premsa, periodistes free-lance, caps de gabinet, responsables de marketing, petits empresaris,....d'entitats públiques i privades. Tots estem allà per intentar ordenar el que sabem de comunicació empresarial i tenir més elements a on agafar-nos en la nostra feina. Al cap i a la fi, l'argument principal del curs és prou convincent: ha nascut una nova espècie, el Director de Comunicació, que està cridat a ser un element clau en l'estratègia competitiva de l'empresa en un futur gens llunyà.
El primer dia ja va ser tot un 'shock': se'ns presenta el més innovador en organigrames empresarialas, amb el Director de Comunicació incrustat en el Comité de Direcció, i sota les seves responsabilitats les ja clàssiques Premsa i Web, les no tan habituals Responsabilitat Corporativa i Relacions Institucionals (inclosos esdeveniments), i ¡Marketing i Comunicació Interna!. La bomba.
L'argumentació és inapel.lable: en mercats altament competitius i globalitzats, on l'orientació al client és ja tan essencial com l'orientació a la societat en general, la funció de comunicació no pot ser ni delegada ni fraccionada en diferents departaments, i necessita d'una visió estratègica que compti amb la plena confiança de l'alta direcció.
Sentir que "el marketing és una eina més al servei de la comunicació" és excitant. El curs promet...

A més, faré el pla de Comunicació de la Barcelona Catalunya Film Comission, amb l'Helena, l'Ana i el Marc. Un projecte 'de cine'!