30.4.08

Algunes suggerències d'experts en marketing online

Idees interessants que vaig anotar en la sessió sobre 'Marketing amb pocs recursos que va organitzar la Fundació Barcelona Digital el passat dia 23.

Alvaro Gonzalez-Alorda, Professor del ISEM, el més acadèmic:
-les empreses són altament ineficients, i quan més grans més ineficients, hi ha molta gent aturada (quanta raó que té!)
- en un entorn inestable i d'alta competència l'única manera de competir i de buscar èxit és la innovació. L'enfocament processos, costos o resultats només funcionen en escenaris on les variables competència i estabilitat del mercat no estiguin al màxim.
- el mercat que no creix és allò que està posicionat 'enmig del mercat mig', és a dir, que no es diferencia en res de la seva competència.
- concepte 'word of mouth' (boca-orella): allò que ens prescriuen és allò que acabem comprant. Construeix una bona xarxa de prescriptors i el teu negoci creixerà, gràcies a internet això és fàcil de fer.
- s'ha de trobar la 'diferenciació sostenible' i recordar sempre que lo millor existeix perquè hi ha lo dolent.
- si no pots descriure el teu posicionament en 8 paraules o menys, no tens posicionament

Enric Aparici, d'Elogia, el més 2.0:
- perquè alguna cosa funcioni a la xarxa cal arribar a una massa crítica mínima, i a partir d'aquí pot créixer exponencialment. Norma del 1-9-90: 1% és el públic dinamitzador, 9% el sintetitzador i 90% el seguidor. Hem de poder arribar a l'1+9, l'1 el tenim segur perquè no cal motivar-lo, el difícil és convèncer el 9%, que és el que clarament ha de veure els beneficis del producte o servei que li ofereixes.
- les claus d'èxit d'una xarxa social són 4: ganxo estratègic-emocional, que els usuaris es vulguin relacionar, que la xarxa estigui estructurada i que doni accés a continguts valuosos.
- les empreses han de fer 'social MKT optimization' per estar presents en aquestes xarxes

Christian Palau, d'infojobs, el més pragmàtic (i així va de bé infojobs!):
- troba 'brand angels' i que treballin per tu
- quan configuris un servei web, 'keep it simple and stupid'
- abans de començar, fes benchmarking
- mesura el ROI de les teves accions online
- facilita al teu client la personalització

Josep Lluís de Gabriel, de Bitlonia, el més analític (i més catxondo!):
- maximitzar els resultats és lo important, apart de gastar poc en marketing, i atenció perquè a internet moltes innovacions no donen diners
- analitza el teu públic i coneix els seus patrons de comportament, així sabràs què oferir-los
- busca el component emocional en el B2B, i en especial per crear i aprofitar una xarxa social
- genial el seu exemple infantil d'anàlisi i cerca del negoci en el mercat dels.. .cromos de futbol!!!!

Aquí podeu trobar les presentacions dels ponents, tan en pdf com en mp3. Una sessió que va ser molt interessant i profitosa.