28.5.08

Idees interessants al BDigital Congress

Un any més el BDigital Congress ha congregat alguns ponents de nivell i sessions molt animades. Aquest any he pogut a més conèixer 'per dintre' el congrés, ja que he format part del Comité de Programa, i crec que l'esforç fet en intentar incrementar la qualitat de les sessions s'ha notat. M'hi falta encara més participació dels usuaris, més xarxa, però bé, ens hem deixat feina per l'any vinent!

Algunes notes que vaig prendre a les sessions:

Tristan Nitot, de Mozilla:
- Firefox es un projecte opensource però Mozilla no és una democràcia, sino una meritocràcia: els desenvolupadors han de demostrar que el que han creat funciona i és útil per una majoria.
- tot passa pel navegador, l'usuari final quan engega l'ordinador no distingeix si el que veu és sistema operatiu, aplicació, navegador,....

Steve Bratt, del W3C:
- les xarxes socials han creat 'jardins tancats' i això és tot el contrari del que en teoria es deia que era la web social 2.0
- la web 3.0 es caracteritzarà per la ubiqüitat

Jonnas Ridestrale, funky business man, excel.lent speaker:
- busca el teu 'personal competitive advantage'
- en un món desregulat, cal ser sexy per sobreviure
- cal ser una idea per triomfar, pot ser que tinguis gent a favor o gent en contra, però cal que siguis una idea i la gent et percebi com a tal (exemple: USA vs Europa)
- una gran frase: actualment al món 'la soledat és un bé escàs'

A la sessió sobre si Internet mataria els mitjans tradicionals es van dir coses molt interessants, com:
- els mitjans tradicionals tenen la batalla perduda, els tombarà la gent jove, que ja no mira la televisió sino el pc. (Gumersindo Lafuente, director de Soitu)
- el bon periodisme no morirà, el paper d'intermediació del periodista continua essent vigent i continuarà essent valorat, si és de qualitat i objectiu. (també de Gumersindo Lafuente)
- pragmatisme (volem informació bona i ara) vs romanticisme (el plaer del paper amb les notícies d'ahir') (Ferran Clavell, CCRTV)
- el paper de la TV era educar, informar i entretenir, doncs ara igual però no importa el mitjà. (Mario Tascon, exdirector de continguts de Prisacom).

Per últim, Bernardo Hernández, Director de Geomarketing de Google, va congregar el més alt número de gent a l'auditori (la paraula google és com un imant!), i ens va parlar 'de su libro', que com sempre amb google és simple però extremadament útil (i rendible!): tots els nous plantejaments i desenvolupaments a Google Maps, com les imatges reals a peu de carrer en 360º d'algunes ciutats que ja estan començant a posar en marxa.

El congrés m'ha servit per retrobar companys de T-Systems, repartir noves targetes de Digital Parks i posar-me al dia en interactivitat dinant amb el Marc.

1 comentari:

Marc Cortés ha dit...

Mira doncs per mi el millor del congrés... la pizza del "golfo di Napoli" i la companyia...